ویژگی های سوسيس و کالباس مرغوب

ویژگی های سوسيس و کالباس مرغوب

باید دارای پوست براق باشند.

دارای بسته بندی مناسب و بدون حباب هوا باشند.

پس از پخته شدن کاهش حجم ندهند. هر قدر کیفیت گوشت بکار رفته پایین تر باشد، میزان چروکیدگی و افت حجمی سوسيس و کالباس نیز پس از پخت بیشتر خواهد بود.

هر قدر درصد گوشت در فرآورده بیشتر باشد، مرغوبیت آن نیز بالاتر خواهد بود.

در آنها از خرده های نان، آرد و چربی بیش از اندازه استفاده نشده باشد.

فاقد گلوتن باشند. یعنی فاقد خرده نان، پودرسیب زمینی و برنج باشند. این سوسيس و کالباس ها ایجاد حساسیت نکرده و از درصد گوشت بالاتری برخوردار می باشند.

سوسيس و کالباس نباید دارای لکه های تیره و سبز رنگ باشند.

سوسیس و کالباس مرغوب یک غذای مناسب می باشد مشروط بر اینکه در مصرف آنها زیاده روی نگردد مصرف اندک سوسیس و کالباس مثلاً ماهی یک‌بار مضر نیست، اما اگر خوردن این غذاها عادت شود و به علت آسانی تهیه و ارزان بودن، بیش از حد مجاز مصرف شود، عوارض زیادی را به دنبال دارد که سرطان‌زا بودن یکی از آن‌هاست

به دلیل واکنش و ترکیب احتمالی نیتریت موجود در سوسیس و کالباس با آمین‌ها، موادی تحت عنوان نیتروزامین‌ها پدید می‌آیند که سرطان‌زا شناخته شده‌اند که این واکنش تحت تاثیر میکروب‌های روده و در شرایط اسیدی و حرارت بالا تسهیل می‌شود.

تنها آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند عوارض احتمالی نیتریت را کاهش دهند، بنابراین خوردن میوه و سبز‌ی‌جات تازه که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، همراه با فراورده‌های سوسیس و کالباس برای پیشگیری از سرطان ضروری است.

 

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings