فواید کره بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی در اوایل دهه ۱۹۰۰، به عنوان یک غذای فانتزی برای افراد غنی شناخته می شد. امروزه با فراگیر شدن آن به عنوان یک ماده غذایی پرکاربرد شناخته می شود. پروتئین بالا و چربی های مفید آن به کاهش وزن، دیابت و حتی آلزایمر کمک بسیار می کند.
در آمریکا نوامبر، ماه عاشقان کره بادام زمینی است و فقط در این ماه حدود ۳۰هزار کیلوگرم کره بادام زمینی مصرف می شود. روز عاشقان کره بادام زمینی از ۴ نوامبر ۱۹۹۰ آغاز شد که سالگرد اولین ثبت اختراع کره بادام زمینی توسط دکتر جان هاروی کالوگگ در تاریخ ۴ نوامبر ۱۸۹۵ است.

موثر در روند کاهش وزن

مصرف کره بادام زمینی به دلیل پروتئین و فیبر زیاد با کاهش اشتها به کنترل گرسنگی بدون افزایش وزن کمک می کند.

 

کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی

حتی با خوردن بادام زمینی فقط دو بار در هفته می توانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را ۲۴ درصد کاهش دهید. بنابراین، بادام زمینی در رژیم غذایی شما می تواند اثرات پیشگیرانه مشابه داروهای تجویزی خاصی داشته باشد

 

کاهش سرطان روده

جامعه انکولوژی بالینی امریکا اعلام کرد احتمال ایجاد سرطان روده تقریبا در نیمی از افرادی که بادام زمینی می خورند، قطع می شود.

 

حفاظت در مقابل آلزایمر و نقص حافظه

تحقیقات نشان داده افرادی که نیاسین خود را از مواد غذایی دریافت می کنند، ۷۰% احتمال کمتری در ابتلای به آلزایمر دارند. بادام زمینی یکی از منابع غنی نیاسین است.

 

جلوگیری از سنگ های صفراوی

در دو تحقیق افرادی که ۵ بار در هفته یا بیشتر مصرف بادام زمینی داشتند ۲۵ تا ۳۰ درصد شانس کمتری برای ابتلا به سنگ صفرا داشتند.

 

غنی از چربی های مفید

بر اساس مطالعات بزرگسالانی که انسولین مصرف می کنند، اگر در رژیم غذایی خود چربی غیراشباع ( مفید) داشته باشند چربی دور شکم بسیار کمتری دارند.
اگر فکر می کنید که کره بادام زمینی کم چرب بخرید تا کمر باریک تری داشته باشید بهتر است پول خود را پس انداز کنید! زیرا کالری آنها معمولا یکسان و حتی گاهی به لطف مواد افزودنی و قند جهت پوشاندن طعم، بیشتر است.

 

کاهش دیابت نوع II

با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا، مصرف ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حداقل ۵ بار در هفته می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

 

ارزش تغذیه ای بالا

کره بادام زمینی دارای پروتئین و پتاسیم است که خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته مغزی و بیماری قلبی را کاهش می دهد. یک قاشق کره بادام زمینی حاوی ۳ میلی گرم ویتامین E آنتی اکسیدان قوی، ۴۹ میلی گرم منیزیم استخوان ساز، ۲۰۸ میلی گرم پتاسیم تقویت عضلات و ۰٫۱۷ میلی گرم ویتامین B6 برای تقویت ایمنی و همچنین حاوی فیبر برای سلامت روده است.

 

 

 

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings