فواید پسته و محصولات پسته نوحا

فواید پسته و محصولات پسته نوحا

حلال
بدون گلوتن
بدون هرگونه روغن و پالم

– شرکت سلامت گستران نیک آرمان اولین و تنها شرکتی است که کره پسته واقعی و مطابق با استانداردهای جهانی را با برند نوحا تولید می‌کند. محصولات ما کاملاً طبیعی است و در آن از هیچ‌گونه ماده شیمیایی و شیرین‌کننده مصنوعی استفاده نمی‌شود.

– کره پسته نوحا تنها از باکیفیت‌ترین پسته‌ها با استفاده از فرآیند فیزیکی منحصربه‌فرد سرد ماشینی و کاملاً بدون مواد شیمیایی تولید می‌شود. به همین دلیل خواص تغذیه‌ای اصلی و طعم خوش پسته‌های خام را حفظ می‌کند.

یک قاشق غذاخوری کره پسته حاوی فیبر غذایی بیشتر از نصف فنجان پوره اسفناج یا کلم بروکلی، ویتامین ب ۶ به‌اندازه یک‌سوم مرغ و پتاسیم به‌اندازه نصف موز بزرگ است. به همین دلیل در حجم کم، هم مواد مغذی کافی دریافت می‌کنید و هم فیبر زیاد که در رژیم غذایی مناسب به لاغری شما کمک می‌کند.

کرم پسته نوحا با میزان بیشتر پسته نسبت به کره، بافتی بسیار لطیف و مخملی دارد. به‌عنوان صبحانه و میان وعده‌ای بسیار لذیذ با خواص پسته استفاده می‌شود. در این محصول چربی‌های مفید وجود دارد که موجب کاهش کلسترول و سلامت قلب است.

خمیر پسته نوحا با ۹۸% پسته بدون استفاده از شکر و یا هرگونه مواد افزودنی تولید می‌شود. مناسب برای افراد دیابتی و افرادی که قند مصرف نمی‌کنند. در اکثر نقاط دنیا در آشپزی‌های فانتزی و شیرینی‌پزی استفاده فراوانی از آن می‌شود.

تفاوت ۳ محصول ما تنها در میزان پسته آن‌هاست.

خواص پسته

 

مفید برای پوست

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین E برای داشتن پوستی شاداب و سالم توصیه می‌شود؛ زیرا ویتامین E پوست را از آسیب اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند. خوشبختانه پسته سرشار از این ویتامین می‌باشد. درنتیجه مصرف روزانه پسته منجر به محافظت هرچه بیشتر پوست شما در برابر اشعه ماورای بنفش می‌شود. اگر هرروز پسته مصرف کنید داشتن پوست جوان و شاداب برایتان رؤیایی دست‌نیافتنی نمی‌شود.

 

کاهش استرس

اگر در طول زمستان به دلیل سرما و کمبود نور خورشید افسرده شده‌اید، اگر فشار کارتان زیاد است و احساس شادابی‌تان را ازدست‌داده‌اید پسته را دریابید. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پسته تأثیر خوبی برای مقابله با اثرات منفی استرس دارد. به خاطر اینکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بی‌شماری می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان‌های قوی می‌توانند اثرات شوم و منفی استرس را از بین ببرند.
علاوه بر این باید بدانید که پسته منبع منیزیم نیز می‌باشد. منیزیم یک ماده‌ی ضد استرس فوق‌العاده است و می‌تواند فشارخون را تنظیم کند. به‌طور متوسط خانم‌ها روزانه به ۳۶۰ میلی‌گرم و آقایان به ۴۲۰ میلی‌گرم منیزیم نیاز دارند.

 

خواص پسته خام برای قلب

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که پسته به علت دارا بودن مقادیر بسیار زیادی از چربی‌های مفید، توانایی اعجاب‌آوری در کاهش کلسترول بد خون (LDL) دارد. پژوهشی در مورد پسته که در «ژورنال تغذیه بالینی آمریکا» به چاپ رسیده، پسته را در زمره مواد غذایی کاهش‌دهنده سطح کلسترول قرار داده است.

 

خواص پسته برای سلامت چشم

پسته تنها آجیلی است که دارای میزان قابل‌توجهی کارتنوئید از دو نوع لوتئین و زیگزانتین می‌باشد. لوتئین و زیگزانتین تنها کارتنوئیدهای موجود در عدسی و شبکیه چشم می‌باشند که خطر بروز بیماری‌های چشمی را کاهش داده و به حفظ سلامت چشم کمک می‌کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از لوتئین و زیگزانتین ممکن است به کاهش سرعت پیشرفت «دژنراسیون ماکولا» و «آب‌مروارید» وابسته به سن کمک کنند.

 

فواید پسته خام برای سیستم عصبی

ویتامین ب۶ که در پسته وجود دارد تأثیرات بسیار خوبی نیز بر سیستم عصبی بدن دارد. مولکول‌های پیام‌آور که آمین نامیده می‌شوند برای رشد به آمینواسید نیاز دارند که در مقابل برای ساخت به ویتامین ب ۶ متکی هستند.

خواص داروئی پسته

مصرف پسته در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی تأثیر بسزایی دارد. همچنین برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کاهش می‌دهد.
– مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آن‌هایی که مبتلابه کم خونی هستند باید حتماً روزانه مقداری پسته بخورند.
– خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می‌کند.
– مغز و ذهن را تقویت می‌کند.
– برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است.
– برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می‌شود.
– پسته معده را تقویت می‌کند.
– برای تسکین سرفه مفید است.

پسته چون حاوی مواد مغذی مناسب به همراه ویتامین‌ها بوده و کالری بالایی دارد، مصرف آن به ورزشکاران، دانش آموزان، نوجوانان به‌خصوص در سنین رشد و به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings