شرایط نگهداری ارده

شرایط نگهداری ارده

طبیعتا به دلیل اسیدهای چرب محلول در ارده و روغن کنجد، شرایط نگهداری ارده به گونه‌ای است که بایستی آن را در جای خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور آفتاب نگه داشت، چراکه اگر چنانچه ارده نوحا و روغن کنجد را در مجاورت هوای گرم و نور آفتاب قرار دهیم، اسیدهای چرب آن سریع اکسید شده و خاصیت خود را از دست می‌دهد. بنابراین ازجمله نکاتی که بایستی در نگهداری ارده رعایت شود، ایجاد شرایط خنک برای آن می‌باشد. البته نگهداری ارده در فصل زمستان به دلیل خنک بودن هوا راحت‌تر است، می‌توانید ارده را در کابینت و یا در کشوی آشپزخانه نگهداری کرده و در فصول گرما، آن را بر سر میز و یا پیشخوان آشپزخانه بگذارید و همچنین درصورت هوای بسیار گرم محیط می‌توانید آن را نیز در قسمت درب یخچال که دمای سرد متعادلی دارد، .قرار دهید

روش و میزان مصرف ارده

.ارده نوحا را به طور کلی شیره خرما، شیره انگور، عسل و یا دربرخی موارد با سرکه مصرف می‌کنند

اما به طور معمول ارده را با شیره انگور ترکیب کرده و سرو می‌کنند. البته بایستی توجه داشته باشید که شیره را به مقدار کمی در ارده مخلوط کنید که خیلی شیرین نشود.
همچنین ارده را با عسل، سرکه و شیره خرما نیز میل می‌کنند. ترکیب ارده و شیره خرما، سبب بهبود فعالیت در بخش سیستم عصبی فرد شده و اگر فرد دچار کم‌خونی و یا فقر آهن باشد، منجر به بهبودی فرد بیمار می‌شود. 
شیره انگور نیز شامل ویتامین‌های آ، ب و ث است که مصرف آن همراه با ارده، دارای خاصیت ضدنفخ می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود ارده را در وعده صبحانه و در آغاز روز کاری استفاده شود که به عنوان یک مکمل غذایی با توجه به فعالیت روزانه شما، انرژی قابل توجهی را نیز به شما می‌دهد. 
که استفاده از  در غذا، پختن کیک و یا شیرینی کاملا، بلامانع است اما توجه داشته باشید که از سرخ کردن روغن ارده، بپرهیزید آن برای سلامتی مضر می باشد.
کنجد را نیز می توان با ارده، عسل ترکیب کرده و یا حتی در تهیه کیک و شیرینی نیز بکار برد. برخی کنجد و ارده را جهت مصرف وعده صبحانه با عسل ترکیب می‌کنند که بسیار عسل را خوشمزه می‌کند. باکمی ابتکار می‌توان حتی کنجد را در تهیه انواع ته دیگ برنج، استفاده کرد. وقتی دانه های سفید کنجد را در کف قابلمه قرار داده و نون یا تکه‌های سیب زمینی را روی آن می‌گذاریم، پس از دم کشیدن برنج بر سطح نان و یا سیب‌زمینی، درهنگام سرو ته دیگ، دانه‌های کنجد به نان و یا سیب‌زمینی می‌چسبند که بسیار جلوه زیبا و طعم لذیذی را نیز داراست.
قابل ذکر است که ارده بایستی به میزان مناسب بسته به نیاز فرد در هفته سرو شود و درواقع با مصرف متعادل آن، کمک شایان توجهی به سطح افزایش چربی خون البته از نوع چربی خوب در بدن کرده و همچنین باعث بهبود گردش خون در بدن فرد می‌شود.
گفته شده افرادی که خود طبع گرم دارند بایستی ارده را با میوه‌های سرد میل کنند. به دلیل آنکه معمولا اینگونه افراد پس از خوردن ارده، به دلیل طبع گرم آن، بدنشان حساسیت نشان داده و جوش می‌زند. بنابراین مصرف ارده .با میوه‌های سرد متناسب با فصل برای افرادی که طبع گرمی دارند، توصیه می‌شود

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings