کاپ کیک رولی کره بادام زمینی

کاپ کیک رولی کره بادام زمینی

مواد لازم

مواد لازم برای کیک مقدار
تخم مرغ ۳ عدد بزرگ
شکر ۴/۳ پیمانه
قهوه دم کرده یا آب جوشیده شده ۲ قاشق
وانیل ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۴/۱ پیمانه
نمک ۴/۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
آرد ۴/۳ پیمانه
پودر قند برای کمک به رول کردن
مواد لازم برای پر کردن داخل و تزئین
پنیر خامه ای ۶۰ گرم
کره بادام زمینی نوحا ۵۰ گرم
پودر قند یک پیمانه
وانیل یک قاشق چایخوری
خامه قنادی ۱۰۰ گرم
بادام زمینی خرد شده یک پیمانه
شکلات خرد شده نصف پیمانه

 

دستور تهیه

فر را به دمای ۱۷۷ درجه سانتیگراد برسانید. صفحه فر را با فویل  بپوشانید و روی فویل برای نچسبیدن کمی ارد ریخته و پخش کنید. تخم مرغ را با سرعت بالا به مدت ۳ دقیقه با مخلوط کن بزنید تا زرد تیره باشد. زدن را با اضافه کردن قند، قهوه یا آب و وانیل ادامه دهید، سپس کاکائو، نمک و بیکینگ پودر را ریخته، و آرد را اضافه کنید. تا زمانی که این مواد خوب مخلوط شوند، با هم میکس کنید.

در پانل تهیه شده گسترش یافته است. باطری در یک لایه بسیار نازک قرار دارد و شما باید از یک قاشق یا چوب چوبی برای گسترش آن به تمام گوشه های تابه استفاده کنید. پخت برای ۱۰-۱۵ دقیقه. شما می دانید که این کار انجام شده است، زیرا اگر شما به آرامی با نوک انگشتان خود را به بالا بچرخانید، کمی به عقب بر می گردد.

در صفحه فر مخلوط تهیه شده را گسترش دهید، با استفاده از قاشق سر تا سر سینی را با مواد پوشش دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را در فر قرار دهید. اگر می خواهید بدانید که زمان پخت کافی بوده یا نه بعد از پانزده دقیقه زمانی که به کیک انگشت میزنید و رها می کنید به حالت تول بر میگردد (نوعی پوک شدن) .

در حالی که کیک پخته است، یک دستمال مخصوص آشپزی تمیز را بر روی یک سطح قرار دهید. به محض اینکه کیک بیرون می آید، آن را روی دستمال مخصوص آشپزی که با شکر پودری پوشش داده شده، قرار دهید. فویل را با دقت بردارید.

 

لبه دستمال را روی کیک قرار دهید. رول را به دور کیک به دستمال بچرخانید. حداقل یک ساعت به طور کامل خنک شود (یا می توانید آنرا بسته بندی کنید سپس خنک کنید).

پنیر خامه ای و کره بادام زمینی را با یک میکسر دست بچرخانید تا صاف و مخلوط شود. پودر قند را اضافه کنید تا خرد شود، سپس وانیل و ۲ قاشق غذا خوری خامه قنادی را اضافه کنید، تا زمانیکه صاف و یک قوام قابل لمس شود، مواد را مخلوط کنید، سپس ۲ قاشق غذا خوری خامه  قنادی و ۲/۱ فنجان کره بادام زمینی خرد شده را مخلوط کنید.

کیک خنک رول شده را به دقت باز کنید و سپس آن را با مواد مخلوط شده بالا پر کنید، مجددا کیک را رولت کنید و  تمامی موادی که از کنار رول خارج می شوند را بگیرید و به مدت ۱ ساعت مجددا خنک کنید.

برای تزئین روی کیک:

شکلات خرد شده را  و ۳/۲ فنجان خامه قنادی را در یک کاسه در مایکروویو برای حدود ۳۰-۶۰ ثانیه قرار دهید، سپس آن را صاف کنید. برای مدت ۲۰ دقیقه خنک کنيد و یا ۱۰ دقيقه را بجوشانيد تا آن را به يک قوام محکم نه روان برسد.

روی رول کیک را با این مخلوط تزئین کنید  سپس برش دهید و سرو نمائید. نوش جان

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings