خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی و ورزشکاران

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی و ورزشکاران

تامین مواد معدنی و آمینو اسیدها و چربی های غیر اشباع و ویتامین ها یکی از دغدغه های ورزشکاران به ویژه رشته پر طرفدار پرورش اندام می باشد.

گنجاندن روزانه یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در رژیم غذایی بسیاری از نیاز های فوق را تامین کرده و یک میان وعده لذیذ و سرشار از سلامتی برای شما به ارمغان می آورد.

کره ی بادام زمینی تقریبا همان خواصی را دارا است که بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست.
بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب می باشند. (۸۵ درصد)

بادام زمینی، دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 می باشد. ویتامین B3 باعث افزایش کلسترول خوب( HDL) می شود، فرایند پیری را به تعویق می اندازد و همچنین از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. کره بادام زمینی منبع ویتامین B6- اسید فولیک- فسفر- منیزیم- روی و پتاسیم است و نیز منبع بسیار خوب و عالی نیاسین می باشد. ویتامین E نیز در بادام زمینی وجود دارد.
بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان نیز می باشد. پس سلول را از خرابی و نابودی محافظت می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند.
منیزیم موجود در بادام زمینی، گرفتگی عضلانی را دور می کند. بادام زمینی دارای فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می کند.
بادام زمینی حاوی پتاسیم می باشد. پتاسیم موجب تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می کند.
فسفر در بادام زمینی وجود دارد که جلوی ضعف و خستگی را می گیرد.

 

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings