خواص ارده نوحا

خواص ارده نوحا

ارده یا طحینه خوراکی‌ست که از دانه‌های کنجد تفت داده شده و کوبیده شده بدست می‌آید. از ارده در آشپزی لبنانی، ارمنی، یونانی، قبرسی، ایرانی، اسرائیلی، ترکی، عراقی، مغربی و بلغاری استفاده می‌شود.

ارده یک چاق کننده و تقویت کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم می باشد. تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو می باشد. مزاج گرم و تر دارد و مصلح آن سرکه و عسل است.

ارده خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی به ویژه صبحانه است. ارده را به طریق مختلفی می‌توان مصرف نمود. می‌توان آن را بصورت خالص و بدون هیچگونه افزودنی با نان مصرف کرد یا مواد شیرینی از قبیل: عسل، شیره اعم از شیره نبات، خرما، انگور و مربا به آن اضافه نمود. میزان افزودنی بسته به ذائقه افراد متفاوت است.

ارده اشتها را کاهش می دهد البته از این خاصیت می توان در رژیم های کاهش وزن برای سرد مزاجان بهره برد؛ افراد برای لاغری می توانند یک ساعت پیش از وعده غذایی از روغن ارده کنجد به میزان یک یا دو قاشق بخورند با این کار اشتها کم می شود.

خوردن ارده یا حلوای آن، گرفتگی ها (انسدادهای اعضای مختلف) را باز، اخلاط، دمل و جوش ها را در سردمزاج ها پخته و باز می کند لذا می تواند باعث بروز جوش های پوستی در سردمزاجان نیز شود.

ارده اشتها را کاهش می دهد البته از این خاصیت می توان در رژیم های کاهش وزن برای سردمزاجان بهره برد و غذا را غلیظ می کند؛ ارده را نباید با غذاهای دیگر مصرف کرد همچنین موجب کاهش اشتها به مصرف غذای بعدی می شود که از این اثر نیز می توان در رژیم های لاغری استفاده کرد.

البته زیاده روی در خوردن ارده می تواند بیماری ایجاد کند چرا که ارده غلیظ است و می تواند گرفتگی در رگ ها ایجاد کند, سرکه, ترشیجات, آب لیموی ترش و شیرین عوارض ارده را اصلاح می کند. افراد برای لاغری می توانند یک یا نیم ساعت پیش از وعده غذایی از روغن ارده کنجد به میزان یک یا دو قاشق بخورند با این کار اشتها کم می شود و غذای کمتری خواهند خورد.

خواص ارده های طعم دار نوحا

با توجه به مطلب بالا در خصوص خواص ارده خالص نوحا، شرکت سلامت گستران همواره به تغذیه سالم کودکان و ورزشکاران اندیشده است و بدین منظور از مخلوط شکلات شیری با ارده خالص محصولات منحصر بفردی با نام ارده شکلاتی فندق و ارده شکلاتی قهوه را پدید آورده است که علاوه بر خواص منحصر بفرد ارده حاصل از دانه کنجد خواص شکلات و طعم منحصربفرد شکلات شیری را در این محصولات به ارمغان آورده است که برای کودکان بسیار خوشایند است.

نحوه نگهداری محصولات ارده نوحا

برای دستیابی بهتر به فواید ارده کنجد و فواید روغن کنجد بایستی با نحوه نگهداری از این ماده مغذی آشنایی داشت، ارده و روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده اند که اگر در معرض هوای گرم و نور قرار بگیرند، چربی هایشان اکسید می شود، بنابراین بهتر است ارده کنجد و دیگر فراورده های کنجد در جای خشک، خنک و دور از آفتاب نگهداری شود.

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings