تارت پسته با مرغ پسته ای

تارت پسته با مرغ پسته ای

مواد لازم

مواد اولیه خمیر

 

آرد ۲۵۰ گرم
مارگارین ۱۰۰ گرم
کره پسته ۴۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
نمک به مقدار کم
مواد لازم مرغ پسته ای
فیله مرغ ۳۰۰ گرم
شیر ۲ لیوان
خامه ۱۰۰ گرم
کره پسته ۳۰ گرم
پیاز داغ ۴ قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار کم
نمک و فلفل و پودر پاپریکا به میزان کافی
روغن یک هشتم لیوان
زرشک تفت داده شده برای تزئین

 

طرز تهیه

اول خمیر را آماده می کنیم. مارگارین سرد را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم. آرد، مارگارین، کره پسته، نمک را با هم درون غذا ساز بریزید و روشن کنید تا شبیه خرده شن شود. سپس زرده را ریخته و مخلوط کنید اگر خمیر یکدست نشد کمی آب یخ اضافه کنید تا خمیر یک طرف دستگاه جمع شود. سپس خمیر را درآورده و داخل کیسه استراحت دهید. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.

خمیر را بیرون آورده و با قاشق درون قالب پرس کنید و ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید. یا بین دو عدد کاغذ روغنی باز کنید و با کاتر دایره برش زده و درون قالب تارت چرب شده بگذارید و ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید سپس درون فر حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد. اجازه دهید خنک شود سپس از قالب جدا کنید.

برای درست کردن مرغ پسته ای، مرغ ها را نگینی خرد کرده و درون روغن و نمک و فلفل و پودر پاپریکا و زعفران ۲ ساعت بخوابانید تا مزه دار شود. سپس درون تابه به همراه پیاز داغ با حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ مرغ ها عوض شود. سپس کره پسته را افزوده و به همراه شیر و خامه اجازه دهید بپزد و آبش کشیده شود. سپس درون قالب های تارت ریخته و کمی زرشک تفت داده شده رویش بریزید و سرو کنید.

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings