بهترین و مهمترین خواص آواکادوو برای سلامتی بدن

بهترین و مهمترین خواص آواکادوو برای سلامتی بدن

آووکادو، میوه ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته ای نسبتا بزرگ است که پیش بینی می شود نزدیک به ۱۰ هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد کرده است. میوه آواکادو طی ۱۵ سال گذشته به یک میوه محبوب، به ویژه در آمریکا، تبدیل شده است. در حال حاضر در بیشتر رستوران های زنجیره ای، این میوه به صورت سالاد یا دسر و با ادویه های گوناگون سرو می شود. آواکادو یکی از میوه های بسیار مفید است که خواستگاه آن مناطق گرمسیری است و در کشور ما تولید نمی شود

آواکادوو میوه ای کرم دار، روغنی و پر ویتامین بوده که در آب و هوای گرم رشد می کند. در میوه آواکادوو که به گلابی تمساح و همچنین میوه کره ای معروف است، ۲۰ نوع از انواع ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل پتاسیم، که به کنترل فشارخون کمک می کند، لوتئین که برای چشم ها خوب است و اسید فولیک که برای بازسازی سلولی و طی دوره بارداری لازم است، وجود دارد.

خواص و فواید میوه آواکادوو

هر ۱۰۰ گرم از آواکادوو نزدیک به ۱۶۰ کیلوکالری انرژی، ۵۳/۸ گرم کربوهیدرات، ۶۶/۰ گرم قند، ۷/۶ گرم فیبر، ۶۶/۱۴ گرم چربی، ۱۳/۲ گرم چربی اشباع، ۸۰/۹ گرم چربی تک زنجیره ای غیراشباع، ۸۲/۱ گرم چربی چندزنجیره ای غیراشباع، ۲ گرم پروتئین، ۵ درصد ویتامین B1 ، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ۴ درصد آهن، یک درصد کلسیم، مقداری ویتامین B2، B3، B5، B6 و ۶ درصد روی دارد. با این حساب می بینید که این میوه از نظر مواد معدنی و ویتامین، بسیار غنی است و به خاطر چربی نسبتا بالا، مصرف آن به کسانی که در دوران رژیم لاغری به سر می برند چندان توصیه نمی شود.

خواص میوه آواکادوو

آواکادو مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می شود. آواکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و باعث سلامت سیستم عصبی می شوند. آنتی اکسیدان «گلوتاتین» موجود در این میوه به کبد در تصفیه خون بسیار کمک می کند. وجود سطح بالای فولات در این میوه می تواند خطر سکته قلبی در افراد مستعد را کاهش دهد.

آواکادوو برای کاهش وزن و لاغری

فیبر موجود در آواکادو سبب احساس سیری طولانی مدت می شود و اسیدهای چرب موجود در آن، مرکز سیری در مغز را فعال می کنند و همین روشی است طبیعی برای کاهش وزن و لاغری. شواهدی وجود دارد که آوکادو یک غذای مفید برای کاهش وزن است.در یک مطالعه، افراد به دو گروه تقسیم شدند به یک گروه خوردن یک وعده غذایی حاوی آووکادو و به گروه دیگر یک وعده غذایی مشابه بدون آووکادو آموزش داده شد.سپس از آنها یک سری سوالات مربوط به گرسنگی و سیری پرسیده شد. مردم با خوردن آواکادو ۲۳٪ احساس راضی تر داشتند و میل به خوردن ۲۸ درصد کمتر از ۵ ساعت بود. اگر این در دراز مدت صادق باشد پس آوکادوو در رژیم غذایی می تواند به طور طبیعی به شما در خوردن کالری کمتر کمک کند.

آواکادوو دشمن سرطان

مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۷ میلادی نشان می دهد که ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آواکادوو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را کاهش می دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آواکادوو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

ماسک زیبایی آواکادوو و روغن زیتون

این ماسک پوست را نرم و مرطوب کرده ، لایه های مرده پوست را برداشته و با چین و چروک مقابله می کند.

برای تهیه این ماسک به این مواد نیاز داریم:

آووکادو له شده ۱ قاشق سوپ خوری

موز له شده ۱ قاشق سوپ خوری

روغن زیتون ۱ قاشق چایخوری

آب پرتقال تازه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه: آواکادو و موز له شده را با روغن زیتون و آب پرتقال به خوبی مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس آن را به آرامی به پوستتان بمالید، مراقب باشیدبا اطراف چشمها تماس پیدا نکند. بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

درباره نویسنده

noohaadmin

Theme Settings