اسنک یا میان وعده

اسنک یا میان وعده

چرا سه وعده غذا در روز بخورید، در حالیکه می توانید شش وعده اسنک بخورید؟

غذا به هر ماده ای اطلاق می‌شود که موجود زنده آنرا می‌خورد یا می‌آشامد. واژه غذا شامل مایعات نوشیدنی هم می‌شود. غذا منبع اصلی تولید انرژی و تغذیه در جانوران است و معمولاً جانوران و گیاهان، منشا تولید آن هستند.

اسنک یا میان وعده در واقع به نوعی غذای مختصر اطلاق می شود که کالری کمتری نسبت به غذا دارد.

بازار فروش محصولات اسنکی بسیار وسیع است و هر شرکتی سعی دارد تا سهم بیشتری از این بازار را به چنگ آورد. به دنبال آن، تبلیغات گسترده ای برای ترغیب مشتریان به خرید این محصولات وجود دارد.

در آسیا و اقیانوسیه محصولات لبنی مثل ماست و پنیر و پودینگ بیشتر مصرف می شود با فروش ۴۶ میلیارد دلار در سال.

 

در آمریکای لاتین کراکر، کیک‌های برنجی و چیپس. با فروش ۱۲۴ میلیارد دلار در سال.

 

 

در اروپا انواع دیپ مثل سالسا و هوموس با فروش ۱۶۷ میلیارد دلار در سال.

 

 

و در آمریکا و خاورمیانه بیشتر اسنک‌های گوشتی مصرف می‌شود.

 

 

 

در ایران ۳۸% انرژی دریافتی روزانه کودکان از میان وعده‌ها تامین می‌‍‌‌شود که ۱۳% انرژی دریافتی از میان وعده‌های بعد از ساعت مدرسه تامین می‌شود.

 

پسر

دختر

ماده مغذی دریافتی از طریق انواع اسنک

۵۱۰ ± ۱۸۹۳

۵۷۴ ± ۲۰۳۴

انرژی

۲۲ ± ۶۳

۲۴ ± ۷۰

پروتئین

۴۵۱ ± ۹۲۲

 ۴۴۳ ± ۱۰۰۰

کلسیم

۵ ± ۱۲

۵ ± ۱۲

آهن

 ۱۲۵۶± ۱۸۸۸

 ۱۲۳۱ ± ۱۱۰۳

ویتامین A

۱۲۱ ± ۱۶۲

۱۳۰± ۱۷۰

ویتامین C

۰/۷ ± ۱/۶

۰/۷ ± ۱/۷

ویتامین B2

۰/۵ ± ۱/۳۹

۰/۵ ± ۱/۴

تیامین

۷ ± ۱۶

۷ ± ۱۷

نیاسین

 

سهم میان‌وعده و وعده‌های غذایی در رژیم غذایی

 

در کشورهایی مثل هند، اندونزی، فیلیپین، رومانی و امارات اسنک به عنوان صبحانه، در آفریقای جنوبی، عربستان، ترکیه،لهستان به عنوان ناهار و در مصر، آفریقای جنوبی، یونان، برزیل و مکزیک به عنوان شام مصرف می‌شود.

 

 

به گفته هورسکی مدیر اجرایی برخی از بزرگترین شرکت های اسنک جهان مثل Oreo، Ritz و Chips Ahoy، در یک سخنرانی کلیدی در کنفرانس بسته بندی و فروش ۲۰۱۷ شیکاگو گفت این یک روند در دنیای اسنک است و در حال حاضر، این چهار تغییر اتفاق می افتد:

ماموریت تغذیه ای: باور کنید یا نه، تنقلات سالم تر هستند. هورسکی می گوید: مصرف کنندگان در مورد گزینه های میان وعده ای که دارند، بنا به دلایلی مانند آلرژی غذایی، چاقی و دیابت بیشتر حساس و آگاه هستند.

پیش از این اسنک ها یک لذت آمیخته به گناه بودند، اما روز به روز مردم از تولید کنندگان مواد غذایی بیشتر انتظار دارند که برای رسیدن به اهداف سلامت و سلامتی، آنها خود بخشی از راه حل باشند، نه مشکل.

دسترسی آسان: سرعت زندگی مدرن نیاز به راه حل های کوتاه مدت دارد، که باعث نوآوری هایی شده است تا مردم از آن استفاده کنند. “فوری و مقرون به صرفه” بودن، هدف است.

لذت خالص: چه چیزی می تواند پس از یک روز طولانی از یک لیوان چای و یک اسنک شیرین و خوش طعم بهتر باشد؟ هورسکی معتقد است که برخی از تولید کنندگان با بسته بندی زیبا و در نتیجه درگیر کردن همه حواس به این لذت لحظه ای کمک می کنند. تحقیقات به ما می گوید که تنقلات خاص می توانند لحظه ای شدید از آرامش را فراهم کنند.

 

رفتار اجتماعی: اسنک اغلب جایگزین وعده های غذایی، به ویژه در مصرف کنندگان جوان تر شده است که آن را به عنوان یک فعالیت اجتماعی می بینند.

درباره نویسنده

Angella Eslami

Theme Settings